חלון לקומה השניה של הבית

בדרך לקומה השניה

בדרך לקומה השניה

האם מכירים אתם את הקומה השנייה של הבית? 
שלום לכולנו,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   אנחנו אנחנו פותחים כאן חלון חדש שתפקידו יהיה – הרחבת הנושאים של הבלוג. החלון הזה נפתח במעבר מהידוע לנו בשיטת אלכסנדר – אל הלא ידוע לנו. אם עיינתם או קראתם בעמודים  אחרים של הבלוג – יכולתם בוודאי להתרשם, שלפי שיטת אלכסנדר – החיים שלנו מורכבים (לצורך ההסבר) משתי מערכות התנהגות פסיכו פיזית:

האחת – היא המערכת איתה נולדנו. אנחנו מכנים אותה – "המערכת המוּלדת".
השנייה – המערכת אותה רכשנו לנו כאן בחיינו הארציים. אנחנו מכנים אותה – "המערכת ההרגלית". 

כדי להיות בריאים בנפשנו ובגופנו – למה אנחנו זקוקים?
אנחנו זקוקים לשתי המערכות האלה, שתעבודנה בשיתוף פעולה. "המערכת המוּלדת" – צריכה לנהל את עצמנו: את הגוף – רגש – שכל, שמרכיבים אותנו ואמורים לתפקד בשיתוף פעולה ביניהם. "המערכת ההרגלית" – צריכה לנהל את ההישרדות שלנו בחיי היומיום: עבודה, פרנסה, ניהול בית המגורים שלנו: קניות, בישולים, סידורים וכל מה שקשור ברמה הרגילה של החיים. 

 

מתי ולמה חל שיבוש בהתנהלות של עצמנו?
השיבוש שחל בחיים שלנו נובע מכך, שמסיבות אלה ואחרות "המערכת המוּלדת" שלנו נרדמה לה בפנים והיום מי שמנהל את הגוף – רגש – שכל שלנו היא "המערכת ההרגלית", שאין לה מושג איך מנהלים יצירה כזאת, והיא מקור הכאבים שלנו, מקור חוסר האיזון בחיינו, מקור המחלות והשיבושים ביחסים עם אנשים.   

האם יש דוגמאות נוספות לקשר (או לחוסר הקשר) בין הרמה המולדת לבין הרמה ההרגלית? 
 בחלון הזה אנחנו רוצים להביא בפניכם דוגמה אחרת למצב הזה שלנו, שיש בו  שתי רמות חיים: ניקח, למשל, בית בן שתי קומות: 
בקומה הראשונה – מתנהלים חיי היומיום.
בקומה השנייה – מנהלים את החיים שבקומה הראשונה. מכיוון שכאן יותר גבוה. מרחב הראיה גדול יותר ולכן יש יותר אופציות, שלא רואים אותן מהקומה הראשונה.  

אבל רובנו שכחנו שיש קומה שנייה ואנחנו לא מקשיבים להוראות הניתנות משם.  אנחנו כל כך עסוקים בקומה הראשונה ששכחנו שמהקומה העליונה  פתוחות בפנינו אפשרויות שלא רואים מפה, מהקומה התחתונה.   

האם ואיך אפשר להגיע מהקומה הראשונה לשנייה?
 יש "מעלה המדרגות". הרבה מאוד שיטות עוזרות לנו בטיפוס ב"מעלה המדרגות", מהקומה הראשונה לשנייה. רובן של השיטות האלה נתקעו באמצע, במדרגה זו או אחרת, ושכחו שהן נוצרו לעזור בטיפוס לקומה השנייה.
                                                                                                                                                                                        שיטת אלכסנדר – גם היא נמצאת ב"מעלה המדרגות" והיא עוזרת לנו להגיע בריאים ומאוזנים לקומה השנייה, ועם מספיק אנרגיה ועוצמה כדי לנהל את שתי הקומות.   

 בחלון הזה – נביא לכם מאמרים, תקצירים, הסברים המתארים את האפשרויות הנפתחות בפנינו בקומה השנייה של הבית.

ושאלה (לעת עתה בלי תשובה) שתשאר פתוחה בינתיים : מי נמצא בקומה השנייה של הבית? מי מנהל אותה? איך אפשר ליצור איתם קשר?

 

כתיבת תגובה