מכתבי המלצה

 

23.1.10

הי יערה,

 

לא תיארתי לעצמי שצריך 20 שנה לעבור מרחק של 50 מטרים אבל לי זה קרה.

 

אנחנו גרות בשכנות כבר 20  שנה ורק בשנה האחרונה נפגשנו באמת. לקח לי שני עשורים להתפתח ולהכין את עצמי לקראת הפגישה איתך. רק כשבשלתי יכולתי להכיל את המתנות שיש לך לתת לי.

עולמות ומלואם, בגוף , בנפש וברוח – כל מפגש איתך הוא למידה נוספת שלי את עצמי, כל מפגש איתך הוא העמקה אל תוך תוכי ובמקביל התעלות אל עולמות אחרים, דרך שיעורי האלכסנדר הנוגעים , לכאורה, בגוף, ומלטפים את הנפש והרגש ועד "ספר הידע" וההסתכלות אל עולמות גבוהים , רחבים.

המפגש איתך ממשיך ומעיר אותי למודעות ולהתנהלות שלי בעולם, מעיר אותי לבחון התנהגויות שלי, תגובות שלי. המפגש איתך מעורר אצלי את המקום המתבונן והבוחן מהם האוטומטים  הנרכשים שלי לעומת האינסטינקט המולד.  דיאלוג קבוע של בחינה והתבוננות.

כשאני נרדמת המפגש איתך הוא כדור המרץ לשמחה, ליצירה , לאהבה, ללמידה, להתבוננות, לנתינה….

תודה ענקית, לך, ולמי שהפגיש בינינו…

מאחלת לך עוד שנים רבות של עשייה ותרומה לעולמנו זה וליצורים החיים עליו.

                                     אוהבת ומחבקת

                                                                           ממי

 

מכתב 1

מתכתב תודה מהגר על טיפול של יערה בן אור בשיטת אלכסנדר

מכתב 2

הגעתי אל יערה לפני חמישה חודשים, בעקבות המלצה של חברה, בתחושה קשה של משבר.

חשבתי שמה שאני יודעת על עצמי, זה כל מה שיש, שום דבר ממה שניסיתי בעבר, לא יעזור הפעם, אבל חיפשתי הקלה והחלטתי לנסות.

אצל יערה התחלתי תהליך מרתק שלא דמיינתי שקיים.

יערה מלמדת אותי, דרך הקשבה לגוף, מי אני האמיתית.

איך לחדש את הקשר הנכון עם עצמי. איך לעלות על "הזיופים", אותה התנהגות שסיגלתי לעצמי במהלך השנים ולא משרתת אותי יותר.

למדתי להפנות את תשומת הלב למקומות הנכונים בי כדי למצוא מה חסום, להקל על כאבים ואפילו למצוא את השקט שחיפשתי עד כה בחוץ.

יערה פותחת בפניי את  החוקים הקיימים בטבע, כדי שאוכל להעזר בהם ולמצוא את מקומי בצורה נכונה יותר.

אני מרגישה שעד עכשיו פשוט הייתי ומתחילת השיעורים עם יערה וככל שאני מכירה את עצמי יותר, הביטחון גדל ואני מוצאת את הדרך הנכונה לי.

חוויה מדהימה.

נגה

 

מכתב 3

מכתב המלצה על עודד בן אור

מכתב המלצה על עודד בן אור

מכתב 4

מהפגישה הראשונה יערה זהתה את הבעיות שסבלתי מהן ללא שדווחתי על כך

טביעת העין שלה והחושים הרבים המפותחים מעבר לכל מי שהכרתי עד כה סייעו לאבחון מהיר ויעיל ולטיפול שעם עבור שלוש  השנים, התמכרתי אליו. בעיות רבות נפתרו ולמדתי להיות יותר מודעת לגופי, לתחושותי וליציבתי.
אני ממליצה בחום על יערה כמורה וכמטפלת בשיטת אלכסנדר

בכבוד רב

רותי שפט 

מכתב 5

לפני כשנתיים נותחתי  בקרסולי השבור והפרוק.יומיים או שלושה לאחר מכן הוחלף לי הגבס הראשון בגבס נקי וחדש.כשיבש הגבם התחלתי לחוש אי נוחות,שהלכה וגברה עם חלוף הזמן.הרופא שבא לראותני לאור תלונתי לא מצא כל פסול בגבס החדש.למרות זאת מצוקתי הלכה וגברה,ועמה הלחץ שלי.יערה,שהתנדבה להיות איתי בלילה,(והרי הלילות הם הכי קשים)הגיעה בשעה 23 ומיד נכנסה לפעולה."אל תדאגי"היא אמרה.תוך רגעים ספורים התחלתי להרגיש שמשהו מתחיל להשתנות.הרגל הלחוצה בתוך הגבס התחילה לתפוס את המקום הנכון ולהשתחרר מהלחץ.עוד כמה דקות נרגעתי והרגשתי שהרגל מתאימה לגבס ,והגבס מאים לרגל.מאז נעשיתי מאמינה בשיטת אלכסנדר,ויערה ועודד נותנים לי שיעורים בשיטה זו,החלמתי היתה מהירה וללא סיבוכים בזכות זוג המורים הנפלאים האלה.

רינה ראביד 

מכתב 6

מכתב המלצה על יערה בן אור

מכתב המלצה על יערה בן אור

 מכתב 7

המשך מכתב המלצה על יערה בן אור

המשך מכתב המלצה על יערה בן אור

 

2 תגובות

  1. הגעתי ליערה בעקבות המלצה חמה של… בעלי, שהיה בטיפולה כשנה וחצי. אני זוכרת שהוא אמר: "אני לא בדיוק מבין מה היא עושה, אבל זה עובד…". אני הגעתי אחרי טראומת גב קשה (לא ברור אך נראה כי היה בלט-דיסק), שבעקבותיה שכבתי כחודש (למרות שבאופן כללי אני בריאה לחלוטין, ואף תרגלתי יוגה 10 שנים בהתמדה…).

    גם אני התחלתי מ… לא להבין מה בדיוק היא עושה.

    וזו נקודה חשובה: טכניקת אלכנסדר היא שיטה מובנית, יסודית ומעמיקה, אבל זה לא מייד מובן. הרבה אנשים "נופלים" בנקודה הזו. אנחנו חושבים שמה שלא מובן לנו – לא מתאים לנו. זה ממש לא כך. הטכניקה הזו היא חסד גדול לכל אדם, בכל גיל, בכל מצב בריאותי. אבל זה לוקח זמן.

    הנה הנקודה השניה: נדרש זמן ונדרשת סבלנות. שני דברים שחסרים מאד בתרבות שבה רובנו חיים. זמן וסבלנות כדי ללמוד (לא סתם מדובר על שיעורים ולא על טיפולים). אנחנו לומדים מחדש את הגוף האנושי הדווי שלנו. לומדים איך הוא חי מבפנים, ואיך יש בו תבונה עמוקה – אם רק נניח לה להיות.

    והנה הנקודה השלישית: אנחנו חיים בריב מתמיד עם חוכמת הגוף שלנו. חיים בנתק ואפילו מתוך אלימות מודחקת. יערה למדה אותי לראות את המקום המתנתק – ואת האפשרות להתחבר לחדש לתבונה עדינה שקיימת בתוך הגוף הפיזי-נפשי (הם דבר אחד).

    והנקודה האחרונה להפעם: שיעורים אצל יערה הם מרחב נפשי לא פחות ממרחב פיזי. אני קמה מכל מפגש (קרוב לשנתיים של מפגשים) כאילו מישהו הזריק לי אנרגיה עדינה וקלילה. אני הולכת בשביל המקסים מהבית של עודד ויערה לרכב, כמעט מרחפת. אני שואלת – למה זה עוד לא כך כל הזמן? (אם כי הרבה יותר מהזמן…), ויערה אומרת שאני צריכה לוותר על עוד משהו, על שליטה, על ניסיון לדעת בשביל הגוף… במקום להקשיב למה שהוא זקוק. וזו לא רק אנרגיה פיזית, אלא תחושה שלמדתי דברים בעלי ערך ומשמעות – שמלווים אותי בכל מה שאני עושה, בחיי היום יום וגם עבודה הטיפולית מול אחרים.

    אין בפי מילות המלצה. המלצה היא דלה מדי. אני מאמינה שכל אדם זקוק למתנה העצומה של השיטה, ועוד יותר – כפי שהיא באה לידי ביטוי בידיה האמונות, החומלות והנפלאות של יערה בן אור.

  2. 1.9.2009
    מכתב המלצה לגב' יערה בן אור

    גב' יערה בן אור מורה מחוננת לטכניקת אלכסנדר, המשלבת גם פיתוחים אישיים המתפתחים בהדרגה בינה ובין המטופלים במרוצת הטיפול.
    יערה אחראית ומקפידה על רצף הטיפולים, בונה עם המטופלים קשר אישי חם והופכת לבת בית ובת משפחה. במרוצת הטיפול היא מלמדת את המטופלים להיות קשובים לגופם ולנפשם, לנוע נכון יותר ובעיקר להיות ערנית ליציבתם.
    יערה טיפלה בי בשל בעיות גב חריפות, ובעיקר בבני בעל צרכים מיוחדים הלוקה בתסמונת דאון ובקווים אוטיסטים. כיוון שהילד ועתה הנער מוכשר במוסיקה, היא החלה את הטיפול בו דרך המוסיקה ונתנה לו כיוונים. מכאן התפתחו ביניהם קשרים אישים עמוקים. במרוצת הטיפול, חשפה יערה בפניו גם את עולם האותיות והמילים, והייתה הראשונה להבחין ביכולת הלמידה שלו והקריאה שלו (היום הוא קורא נפלא). הטיפול העניק לו יציבה טובה, הליכה בוטחת וישיבה זקופה.
    המפגש עם יערה איננו מפגש עם מטפל בבעיות פיזיות בלבד, אלא פותח בפני המטופל עולם עשיר, שונה ומיוחד. יערה מאפשרת למטופל גישה לעולמה הפנימי ולראיית העולם הייחודי שלה.

    בברכה

    ד"ר לי-היא חבס
    habas@mscc.huji.ac.il

כתיבת תגובה